Chat with us, powered by LiveChat

NOWY NISSAN QASHQAI



NISSAN QASHQAI

tlo

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu otrzymywania spersonalizowanych informacji poprzez e-mail i telefon

Zasady ochrony prywatności

 

Ten pionierski crossover w nowej odsłonie wyznaczy nowe standardy w segmencie dzięki atrakcyjnej stylistyce, zaawansowanej technologii i dynamicznej jeździe.

Przedstawiciele kadry zarządzającej Nissana i eksperci ds. produktu zaprezentują elegancki wygląd zewnętrzny, odmienione wnętrze i szereg nowych, praktycznych rozwiązań. Zaprezentują także unikalną technologię e-POWER, która po raz pierwszy w Europie pojawi się właśnie w modelu Qashqai.

 

Nowy Nissan Qashqai – gama zelektryfikowanych jednostek napędowych przenosi najpopularniejszego w Europie crossovera w przyszłość

 

 

Nowy Qashqai przyczyni się do realizacji wyznaczonego przez koncern Nissan celu, który zakłada, że do roku fiskalnego 2023 samochody zelektryfikowane będą stanowiły 50% sprzedaży na rynkach europejskich. Qashqai będzie dostępny nie tylko z silnikiem benzynowym 1,3 DiG-T z technologią mild hybrid, ale także z debiutującym na europejskim rynku nowym układem napędowym e-POWER – nowatorskim i wielokrotnie nagradzanym systemem Nissana, w którym wykorzystano technologie znane z pionierskiego elektrycznego Nissana LEAF.

Układ e-POWER w nowym Nissanie Qashqai został zaprojektowany specjalnie z myślą o tym modelu, aby spełnić wysokie oczekiwania europejskich kierowców. Qashqai z napędem e‑POWER zapewnia nie tylko niskie zużycie paliwa i poziom emisji CO2, ale wyróżnia się także dynamicznym i liniowym przyspieszeniem.

Gama układów napędowych oferowanych w nowym Nissanie Qashqai obejmuje warianty 2WD i 4WD, 6-biegową manualną skrzynię biegów i nową przekładnię Xtronic CVT oraz zapewniający wrażenia jazdy z napędem w pełni elektrycznym system e-POWER, by spełnić wszystkie oczekiwania klientów i zapewniać radość z jazdy w każdej konfiguracji napędu.

„Klienci oczekują bardziej wydajnych silników, co jest w pełni zrozumiałe, i chcą także doświadczać przyjemności z jazdy. Wiemy, że najbardziej zadowoleni z doświadczeń podczas jazdy są użytkownicy samochodów elektrycznych. Doceniają błyskawiczną dostępność momentu obrotowego i natychmiastowe przyspieszenie typowe dla pojazdów z napędem w pełni elektrycznym. Nowy, zelektryfikowany Qashqai będzie wyposażony w układ e-POWER, którego elementem jest silnik elektryczny. Dzięki temu klienci mogą doświadczać radości z jazdy samochodem napędzanym silnikiem elektrycznym, nie martwiąc się o zasięg ani dostęp do infrastruktury ładowania” – powiedział Marco Fioravanti, wiceprezes ds. planowania produktów w Nissan Automotive Europe.

BELKA 2

 

 

 

 

SILNIK BENZYNOWY 140 KM/160 KM 12V ALiS TYPU MILD HYBRID

System mild hybrid 12V ALiS (Advanced Lithium-ion battery System), oferowany w nowym Nissanie Qashqai, to bardziej przystępna cenowo technologia hybrydowa, która zapewnia dodatkowy moment obrotowy, dłuższe okresy działania systemu Stop&Start, szybki rozruch oraz funkcję Coasting Stop (jazdy wybiegiem do zatrzymania w wersjach z CVT), z poprawą zarówno w zakresie zużycia paliwa, jak i emisji CO2 (-4 g/km).

Zastosowanie systemu zarządzającego energią w układzie napędowym typu mild hybrid przyczyniło się do znacznego obniżenia poziomu emisji CO2, a 1,3-litrowy silnik dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego niż ma to miejsce u kluczowych konkurentów, co sprawia, że wariant ten stanowi atrakcyjną ofertę. Układ napędowy ALiS typu mild hybrid zwiększa łączną masę pojazdu o zaledwie 22 kilogramy.

Podczas jazdy, kiedy samochód wytraca prędkość, energia jest odzyskiwana w procesie rekuperacji i gromadzona w akumulatorze litowo-jonowym, aby później można ją było wykorzystać, kiedy aktywowana zostanie funkcja Stop&Start, Coasting Stop (tylko wersje ze skrzynią CVT) lub Torque Assist.

Po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia, zmniejszeniu prędkości poniżej 18 km/h oraz przy wciśniętym pedale hamulca silnik zostaje wyłączony, a zgromadzona w akumulatorze energia jest wykorzystywana do zasilania układów elektrycznych samochodu. Dzięki temu silnik przez pewien czas nie pracuje, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.

Podczas przyspieszania (od 20 do 110 km/h), energia przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym może być wykorzystywana aż przez 20 sekund do wytworzenia dodatkowego momentu obrotowego (+6 Nm). Dzięki temu zmniejsza się zapotrzebowanie na moment obrotowy generowany przez silnik spalinowy, a poprawie ulegają parametry spalania.

Układ został sparowany z dopracowanym i cenionym na rynku benzynowym silnikiem 1.3 DiG‑T, który zadebiutował w modelu Qashqai w 2018 roku. Montowana w nowym modelu jednostka została udoskonalona i spełnia obecnie wymogi normy Euro6-d Full. Aż 50 znajdujących się w jej wnętrzu elementów zostało zaprojektowanych od nowa.

Turbosprężarka reaguje szybciej dzięki nowemu, elektrycznie sterowanemu zaworowi upustowemu, nowe końcówki usprawniły działanie centralnie umieszczonych wtryskiwaczy, zmniejszone tarcie wielu podzespołów gwarantuje niższy poziom emisji CO2, a filtr cząstek stałych jest wyposażony w nowy nośnik oraz podpodłogowy katalizator.

1,3-litrowa jednostka ALiS 12V będzie dostępna w dwóch wersjach – o mocy 140 KM i 160 KM – i będzie współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub nową przekładnią Xtronic CVT (tylko jednostki o mocy 160 KM). Maksymalna moc silnika uzyskiwana jest przy 5500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 270 Nm przy 1750 obr./min w wersjach 160 KM z manualną i z bezstopniową skrzynią CVT.

Manualna przekładnia została zaprojektowana tak, aby zapewnić kierowcy wrażenie szybkiej, bezpośredniej i bardziej sportowej zmiany przełożeń. Z kolei skrzynia Xtronic CVT nowej generacji gwarantuje jeszcze lepsze parametry zużycia paliwa oraz przyspieszenia dzięki wprowadzonym w jej konstrukcji zmianom, które obejmują układ dwóch pomp oleju, którego elementem jest nowa, elektryczna pompa. CVT w nowym Nissanie Qashqai zapewnia to, co najlepsze w dwóch koncepcjach, oferując płynną jazdę po mieście i podczas łagodnego przyspieszania, w połączeniu z odczuciem bezpośredniego przekazywania napędu jak w przypadku automatycznej skrzyni DCT pracującej w trybie D podczas intensywnego przyspieszania.

Napęd 2WD jest dostępny w wersjach o mocy 140 KM i 160 KM, a 4WD jest oferowany wyłącznie z jednostkami o mocy 160 KM sparowanymi z przekładnią CVT. Zarówno nowy system sterujący napędem 4WD, jak i wybór trybów jazdy są bardziej „inteligentne” i intuicyjne. W przypadku poślizgu jednego z kół, czas aktywacji układu 4WD został zredukowany pięciokrotnie, do około 0,2 sekundy. Jeśli chodzi o tryby jazdy, do wyboru jest pięć możliwości: Standard, ECO, Sport, Śnieg i Off-Road.

All-new QASHQAI Unveil teaser (CLEAN)-source

e-POWER

Nowy Qashqai jest pierwszym modelem dostępnym w Europie, który będzie wyposażony w innowacyjny układ napędowy e‑POWER. System ten, wykorzystywany wyłącznie przez koncern Nissan i odgrywający kluczową rolę w realizacji strategii Nissan Intelligent Mobility, odzwierciedla wyjątkowe podejście firmy do elektryfikacji swojej gamy, którego celem jest zapewnienie ekscytujących wrażeń z jazdy.

W skład montowanego w nowym modelu Qashqai układu e-POWER wchodzi akumulator o dużej pojemności oraz silnik spalinowy o mocy 157 KM o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz silnik elektryczny o mocy 190 KM, podobny pod względem wielkości i mocy do jednostek napędzających w pełni elektryczne modele Nissana. Jest to unikatowe rozwiązanie, które gwarantuje bardzo przyjemne, płynne, liniowe przyspieszenie, typowe dla samochodów elektrycznych, bez potrzeby doładowywania akumulatora.

Aby spełnić oczekiwania europejskich konsumentów i wymogi związane z codziennym użytkowaniem samochodu, napęd e-POWER, w który wyposażony jest nowy Qashqai, został gruntownie zmodyfikowany z porównaniu z wersją stosowaną dotychczas na rynku japońskim. Nissan Note, będący od kilku lat bestsellerem w Japonii, jest wyposażony w 1,2-litrowy silnik benzynowy, który ładuje akumulator trakcyjny, a maksymalna moc takiego pojazdu to 108 KM. Na rynku europejskim jednostka ta została zastąpiona benzynowym silnikiem o pojemności 1,5 litra, a moc napędu e-POWER została zwiększona do 190 KM.

Wyjątkowym elementem systemu e-POWER jest to, że silnik benzynowy jest wykorzystywany wyłącznie do wytwarzania energii elektrycznej, a koła są napędzane wyłącznie przez silnik elektryczny. Oznacza to, że tradycyjna jednostka spalinowa zawsze pracuje z optymalną prędkością obrotową, co przekłada się na bardzo dużą oszczędność paliwa i niższy poziom emisji CO2 w porównaniu z jednostkami spalinowymi wykorzystywanymi w sposób konwencjonalny.

 

Autodesk VRED Professional 2020.1

Autodesk VRED Professional 2020.1

„Układ e-POWER to najlepsza technologia przejściowa pomiędzy napędem spalinowym i elektrycznym, która zapewnia użytkownikom prawdziwe emocje typowe dla jazdy samochodem elektrycznym oraz imponującą wydajność w przystępnej cenie. Cieszymy się, że już niedługo nasi klienci doświadczą emocji, jakie zapewnią im wzorcowe osiągi nowego zelektryfikowanego Nissana Qashqai, które są doskonałą ilustracją technologii spod znaku Nissan Intelligent Mobility” – powiedział David Moss, wiceprezes Nissana ds. badań i rozwoju w regionie Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Europy i Oceanii (AMIEO).

W samochodzie napędzanym silnikiem elektrycznym podczas ruszania kierowca nie odczuwa opóźnienia, charakterystycznego dla silników spalinowych i konwencjonalnych hybryd. Natychmiastowa reakcja jak w samochodach w 100% elektrycznych zapewnia ekscytujące odczucia wysokiego momentu obrotowego i gwarantuje optymalne przyspieszenie przy różnych prędkościach, co nie tylko ułatwia wyprzedzanie i włączanie się do ruchu na autostradzie, ale daje także kierowcy poczucie większej pewności za kierownicą.

W wersjach z układem e-POWER kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: standardowy, Sport i Eco. W trybie standardowym samochód zapewnia doskonałe przyspieszenie, a odzyskiwanie energii jest dostrojone do symulacji hamowania silnikiem pojazdu z tradycyjnym napędem benzynowym. W trybie Sport samochód lepiej reaguje przy przyspieszaniu, a okresy wyłączania silnika spalinowego zostały skrócone, szczególnie w scenariuszach jazdy sportowej. W trybie Eco samochód przechodzi w tryb oszczędzania paliwa optymalizując sterowanie akumulatorem i umożliwiając kierowcy wybór jazdy wybiegiem, co poprawia ekonomię jazdy autostradowej. We wszystkich trybach jazdy można wybrać dodatkową opcję B, która zwiększa odzyskiwanie energii przy wytracaniu prędkości, spowalniając samochód bardziej efektywnie, bez użycia pedału hamulca.

Nowy Qashqai z układem e-POWER ma nie tylko lepsze przyspieszenie niż konkurencyjne hybrydy, ale jego silnik wyróżnia się przy tym także niższą prędkością obrotową. System działa niemal bezgłośnie, podobnie jak napęd samochodu w pełni elektrycznego. Został zaprojektowany z myślą o jak najwydajniejszym wyciszeniu oraz zapewnieniu przyjemnych odczuć podczas przyspieszania, głównie dzięki skupieniu się na optymalnej relacji między prędkością obrotową silnika i prędkością jazdy.

Podobnie jak w modelu LEAF, montowany w nowym modelu Qashqai układ e-POWER jest wyposażony w tryb e-Pedal, dzięki czemu kierowca może prowadzić pojazd w inny niż dotychczas sposób, korzystając tylko z jednego pedału. Ma możliwość ruszania, przyspieszania i zwalniania tylko przez operowanie pedałem przyspieszenia, co idealnie się sprawdza w 90% sytuacji na drodze.

Podczas jazdy po mieście, kiedy na zmianę przyspieszamy i hamujemy, dzięki trybowi e-Pedal nie musimy co chwilę wciskać kolejnych pedałów, ponieważ po zwolnieniu pedału przyspieszenia samochód wytraca prędkość z siłą aż do 0,2 g. Dzięki temu kierowanie samochodem staje się prostsze i bardziej relaksujące. Aby zoptymalizować działanie systemu e-Pedal przy manewrach parkowania, dodano funkcję „pełzania”, więc do całkowitego zatrzymania pojazdu trzeba użyć pedału hamulca. Na otwartej i krętej drodze system e-Pedal umożliwia bardziej dynamiczną jazdę, ograniczając potrzebę wciskania pedału hamulca podczas pokonywania zakrętów.

Użytkownik może monitorować zużycie energii układu e-POWER na 12-calowym ekranie TFT, na którym wyświetlane są informacje na temat jego aktualnego stanu.

Opracowana przez Nissana technologia e-POWER została zastosowana po raz pierwszy w modelach Note i Serena na rynku japońskim. Wersje z napędem e-POWER cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów – ponad 70% sprzedanych egzemplarzy Nissana Note i niemal połowa minivanów Serena to egzemplarze wyposażone w tę technologię. Kompaktowy SUV Nissan Kicks, który miał niedawno swoją rynkową premierę, jest także oferowany z układem e-POWER. Model ten został wyróżniony nagrodą Technologia Roku 2021 przez Japońską Konferencję Naukowców i Dziennikarzy Branży Samochodowej.

„Qashqai wyznacza nowe standardy od 2007 roku, kiedy po jego rynkowej premierze powstał nowy segment crossoverów. Nowi i przyszli klienci z pewnością docenią odnowioną gamę silnikową, którą wprowadzamy wraz z trzecią generacją tego modelu. Nasza oferta jest prosta i innowacyjna, a obie oszczędne jednostki zapewniają radość z jazdy. Postanowiliśmy zaprojektować nowego, zelektryfikowanego Nissana Qashqai, nie godząc się na żadne kompromisy, czego najlepszym przykładem jest jednostka benzynowa o pojemności 1,3 litra połączona z technologią typu mild hybrid oraz wyjątkowy układ e-POWER” – podkreśla Matthew Wright, wiceprezes ds. projektowania i rozwoju silników z ośrodka Nissan Technical Centre Europe.

Nowy Nissan Qashqai wyposażony w układ napędowy e-POWER zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie w 2022 roku.

BELKA 2

 

 


SERWIS 2

Poznaj ofertę serwisową

Zobacz więcej >
900x500_Trade-in_sept2020_(keys).jpg.ximg.l_6_h.smart-2

AKCJA ODKUP

Zobacz więcej >

Promocja serwisowa

Zobacz więcej >

NISSAN POLMOTOR

NISSAN POLAND

Nissan Szczecin

Nissan Szczecin
ul. Struga 71
tel. 91-466-87-00
nissan@polmotor.pl

Nissan Szczecin
pon.-piątek:
salon: 8:00-18:00
serwis: 8:00-18:00
soboty: 8:00-14:00

Nissan Szczecin

Salony Hakena
Rondo Hakena
Tel: 91-822-85-55
Tel. 722 011 011

Salon Hakena:
pon.-piątek:
salon: 8:00-18:00
serwis: 8:00-18:00
soboty: 8:00-14:00

Nissan Koszalin

Nissan Koszalin
Koszalińska 11
Biesiekierz
tel. 94-343-88-90

Nissan Koszalin
pon.-piątek:
salon: 8:00-18:00
serwis: 8:00-18:00
soboty: 08:00 - 14:00

Nissan Serwis

Serwis Szczecin
tel. 91-466 87 07

Serwis Koszalin
tel. 94-343 88 90

Blacharnia-lakiernia
Tel. 722 011 011

pon.-piątek:
8:00-18:00
sobota: 8:00-14:00

NISSAN POLMOTOR 2015 Wszystkie prawa zastrzeżone.

GRUPA POLMOTOR: Polmotor.pl

INFORMACJE DOTYCZĄCE DANYCH OSOBOWYCH

Informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:

POLMOTOR AUTO - SERWIS
Jawna Przepłata, Dariusz Olkiewicz Sp. Jawna
Ul. Andrzeja Struga 71
70-784 Szczecin

Od dnia 25.05.2018 r.będzie możliwość skontaktowania się ze specialistą z zakresu ochrony danych osobowych  za  pośrednictwem adresu: rodo@polmotor.pl. 

Dane osobowe będą przetwarzane przez POLMOTOR SPÓŁKA JAWNA w szczególności:

  1. kierując się zasadami celowości i adekwatności polegającymi na tym, iż POLMOTOR SPÓŁKA JAWNA przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa poniżej;
  2. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i lit. c) RODO* w celu:
    1. podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą lub wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (dane niezbędne do zawarcia umowy są wskazane na formularzu umowy),
    2. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
  3. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO czyli na podstawie prawnie uzasadnionego interesu POLMOTOR SP. JAWNA w celu:
    1. marketingu produktów lub usług własnych, w tym spersonalizowanych na podstawie profilu klienta,
    2. organizowania i przeprowadzania konkursów oraz innych akcji marketingowych,
    3. dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń,
    4. prowadzenia analiz jakości technicznej świadczonych usług i towaru;
  4. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO tj. na podstawie odrębnej zgody w celu:
    1. dokonania weryfikacji wiarygodności płatniczej klienta w oparciu o informacje z biur informacji gospodarczej,
    2. przekazywania klientowi informacji o produktach i usługach współpracujących z POLMOTOR o zmianie nazwy (firmy), adresu lub siedziby, potwierdzenia przyjęcia reklamacji i udzielenia na nią odpowiedzi na wskazany adres poczty elektronicznej (e-mail),
    3. analiz preferencji klienta, informowania klienta o promocjach i konkursach, zbliżających się terminach przeglądów i upływu ważności posiadanych produktów własnych i obcych (np. ubezpieczenia),
    4. marketingu bezpośredniego produktów lub usług własnych POLMOTOR SPÓŁKA JAWNA,
    5. marketingu bezpośredniego produktów lub usług podmiotów współpracujących z POLMOTOR SPÓŁKA JAWNA, przy czym dane osobowe klienta nie będą udostępniane podmiotom trzecim, a informacja będzie przekazywana przez POLMOTOR SPÓŁKA JAWNA
  5. Marketing bezpośredni, o którym mowa w pkt 4 lit. d) i e) może być realizowany przez POLMOTOR SPÓŁKA JAWNA za pomocą środków komunikacji elektronicznej (np. SMS, MMS, e-mail), telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (np. telefon, tablet) oraz automatycznych systemów wywołujących (np. urządzeń służących do automatycznego inicjowania połączeń telefonicznych).
  6. Państwa dane osobowe w wyjątkowych sytuacjach mogą być przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej wyłącznie za Państwa jednoznaczną zgodą uzyskaną po uprzednim przestawieniu Państwu zasad i potencjalnych skutków takiego przekazania.
  7. W przypadku określonym w pkt 6 Państwa dane będą zabezpieczone z wykorzystaniem właściwych rozwiązań technicznych i technologicznych zgodnych z dobrymi praktykami stosowanymi w procesie bezpiecznego przetwarzania danych osobowych w sposób zapewniający im poufność.
  8. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany – decyzje dotyczące Państwa sytuacji nie będą podejmowane za pomocą specjalizowanych algorytmów, w tym również w formie automatycznego profilowania.

Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane:

  1. dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia lub wykonania umowy oraz wypełnienia obowiązku prawnego Administratora będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a po jego upływie przez okres niezbędny do:
    1. posprzedażowej obsługi klientów (np. obsługi reklamacji),
    2. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących POLMOTOR SPÓŁKA JAWNA,
    3. wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (np. wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych);
  2. dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu produktów lub usług własnych POLMOTOR SPÓŁKA JAWNA na podstawie uzasadnionego interesu prawnego, będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą;
  3. dane osobowe przetwarzane na podstawie odrębnej zgody będą przechowywane do czasu jej odwołania.

Prawa osoby, której dotyczą dane osobowe:

  1. prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy Administrator przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania,
  2. prawo do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub niekompletne,
  3. prawo żądania od Administratora usunięcia danych,
  4. prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych,
  5. prawo do przenoszenia danych, czyli prawo do otrzymania dostarczonych Administratorowi danych osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi,
  6. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego,
  7. prawo wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane dotyczą lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO,
  8. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).


Prawa wymienione w pkt 1)-6) i pkt 8)-9) powyżej można zrealizować m.in. poprzez kontakt z inspektorem ochrony danych lub przesyłając korespondencję do POLMOTOR SPÓŁKA  JAWNA (adresy zostały podane na wstępie).

Kategorie odbiorców danych (w tym podmiotów przetwarzających dane osobowe w imieniu POLMOTOR SPÓŁKA JAWNA):

Partnerzy handlowi (np. agenci, sponsorzy), firmy windykacyjne, firmy ubezpieczeniowe, banki, operatorzy pocztowi, przewoźnicy, biura informacji gospodarczej, firmy archiwizujące dokumenty, firmy zajmujące się badaniami opinii klientów, partnerzy świadczący usługi techniczne (np. rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych i serwisów internetowych).

*     Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).